Επιμέλεια κειμένου:
Ανδρέας Αρματάς ΜΑ DCH AFISCP
Ψυχολόγος – Εξ. Συνεργάτης Ιατρικής Σχολής Αθηνών
Η θεραπευτική συμμόρφωση περιλαμβάνει δύο κατηγορίες συμπεριφορών:
α) την προσήλωση στο προτεινόμενο θεραπευτικό σχήμα και
β) τη σωστή τήρηση των θεραπευτικών οδηγιών¹.
Η εκπαίδευση στη σωστή χρήση της συσκευής είναι σημαντική για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της νόσου.
Οι ασθενείς με ΧΑΠ, εκτός από χαμηλή συμμόρφωση, παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά σφαλμάτων στη χρήση των εισπνεόμενων φαρμάκων¹⁻³,⁶.
Ακολουθούν 5 σημαντικά στοιχεία της εκπαίδευσης του ασθενούς στην ορθή χρήση της συσκευής:¹⁻⁵

Βιβλιογραφία
1. Ohbayashi H (2020) Key points in effective inhaler technique training for asthma and COPD patients. Open Journal of Pharmacology and Pharmacotherapeutics, 5(1), 027-029.
2. Dantic, E. D. (2013). A critical review of the effectiveness of ‘teach-back’ technique in teaching COPD patients self-management using respiratory inhalers.Health Education Journal, 0, 1-10.
3. GOLD Report 2024, available from https://goldcopd.org/2024-gold-report/
4. Merel et al. (2016). Sitting at patients’ bedsides may improve patients’ perceptions of physician communication skills. Journal of Hospital Medicine, 11(12),865-868.
5. Roggeri et al. (2016). Inhalation errors due to device switch in patients with chronic obstructive pulmonary disease and asthma: critical health and economicissues. International Journal of Chronic Obstructive Pulmonary Disease, 11, 597–602.
6. Ahn et al. (2016). The effects of repeated inhaler device handling education in COPD patients: a prospective cohort study. Scienti_c Reports,10. 10.1038/s41598-020-76961-y.
7. Luley et al. (2020). Training improves the handling of inhaler devices and reduces the severity of symptoms in geriatric patients suffering from chronicobstructivepulmonary disease. BMC Geriatrics, 20, 398. https://doi.org/10.1186/s12877-020-01804-4.
CC-WEB-10-10/2024
Διαμοιρασμός περιεχομένου